Plán výchovného poradce

září - říjen

  • pohovory se studenty prvního ročníku SOŠ (zjištění rodinného zázemí, co očekávají od studia atd.)
  • adaptační kurz pro studenty prvního ročníku - zpracování osobní charakteristiky studentů prvního ročníku
  • vytipování výchovně problémových studentů prvního ročníku
  • stanovení témat besed a akcí
  • vytipování studentů - možných obětí šikany
  • konzultace Peer programu se studenty prvního ročníku
  • vypracovat evaulvační dotazník pro učitele

listopad - prosinec

  • zmapování situace v jednotlivých třídách (výchovně problémoví studenti, vůdčí typy, vztahy v třídních kolektivech, studijně nejlepší a nejhorší studenti, drogová problematika...)
  • využití schůzek s rodiči k řešení stávajících problémů (absence, změny chování, prospěch)
  • konzultace se studenty (osobní a prospěchové problémy)
  • informování o možnostech pomaturitního studia (4. roč.) - nabídka VŠ, nástaveb a jazykových kurzů
  • spoluúčast při organizaci tradičních předvánočních rituálů (zdobení perníčků, soutěže, hry, koledy)
  • podpora organizace sportovních turnajů, výchovných koncertů, besed a kulturních aktivit
  • seznámení studentů s problematikou šikany (Co je šikana?, Jak se projevuje?, Co dělat v případě, že jsem šikanován? apod.)
  • porada s absolventy Peer programu o výsledcích dotazníku PPP

leden - únor

  • organizace lyžařského kurzu-hry a soutěže zaměřené na sebepoznávání a komunikaci
  • podpora organizace maturitního plesu
  • návštěva divadelního představení
  • informování a konzultace studentů (4. roč.) o možnostech pomaturitního vzdělání
  • konzultace při osobních a prospěchových problémech studentů
  • pohovory se studenty třetího ročníku o možnostech pomaturitního vzdělání
  • na příkladech TV dokumentů ukázat studentům příčiny, průběh a následky násilí, zneužívání a šikanování
  • zapojení absolventů Peer programu do preventivního programu školy
  • beseda s odborníky na téma šikana, sexuální zneužívání a drogy

březen - duben

  • podpora a koordinace projektů zaměřených na prezentační a komunikační dovednosti studentů
  • besedy se studenty na daná témata
  • organizace interdisciplinární exkurze ve vybraném městě (1. roč, 2. roč.)
  • využití schůzek s rodiči k řešení stávajících problémů (neprospěch, absence, osobní problémy)
  • příprava na maturitní zkoušku studentů 4. roč. (podpora, pomoc, problémy)
  • pohovory se studenty třetího ročníku na téma „Kam po maturitě?“
  • zadat studentům dotazník na téma „Vaše zkušenosti se šikanou.“

květen - červen

  • pohovory se studenty třetího ročníku- zhodnocení průběhu studia, splněná a nesplněná očekávání- využít jako náměty pro zlepšení práce pedagogických pracovníků
  • konzultace při osobních a prospěchových problémech studentů
  • organizace exkurze (hry, soutěže apod.)
  • organizace turistického kurzu - hry, soutěže, interaktivní projekty
  • zhodnocení průběhu školního roku, slavnostní vyhodnocení a ocenění nejlepších studentů- podpora tradičních školních rituálů (absolventi s vyznamenáním dostávají pamětní list a zlatý šperk)
  • vyhodnocení dotazníků „Vaše zkušenosti se šikanou“ a seznámení studentů s výsledky

Soukromá podřipská střední odborná škola a střední odborné učiliště o. p. s.
nám. Jana z Dražic 169, 413 01 Roudnice nad Labem

telefon +420 416 839 064    E-MAIL info@podripskaskola.cz

Instagram RSS FACEBOOK


Copyright © 2023 Soukromá podřipská střední odborná škola a střední odborné učiliště o. p. s. - Všechna práva vyhrazena