V měsíci únoru jsme tu měli další aktivity v rámci projektu Rozvoj klíčových kompetencí žáků v gastronomických oborech a oborech cestovního ruchu (zkráceně Krok za krokem). Žáci zapojení do tohoto projektu absolvovali nově vytvořený vzdělávací program Step by step, zaměřený na přenos kompetencí v rámci gastronomických oborů a oborů cestovního ruchu. Šedesát žáků naší školy, rozdělených do čtyřech skupin prošlo šesti moduly, ve kterých se věnovali formou hry gastronomii a turismu.
V prvním modulu jsme vytvořili mezioborové týmy, nacvičovali komunikaci a týmovou práci. V první části modulu jsme hráli jednotlivé role ve hře Městečko Palermo. Řekli jsme si, co ukazujeme řečí těla a jak si tuto řeč vykládá okolí. V části druhé jsme si zahráli na redakci časopisu a názornou ukázku týmové práce jsme demonstrovali na originálně vytvořených časopisech.
Druhý modul nám osvětlil nové trendy v gastronomii a moderní technologické postupy. Během tohoto modulu jsme byli ve školní kuchyni, abychom se s těmito postupy osobně seznámili. Dále jsme se dívali na dokument o francouzské gastronomii, francouzských specialitách, vínech a typických francouzských obchůdcích.
Třetí modul proběhl v duchu podnikání. Zpracovali jsme prezentaci o fiktivní firmě, kde se uplatnil jak obor gastronomie, tak turismus. Většinou jsme si volili restauraci nebo hotel. Zaměřili jsme se na vše, co souvisí se založením takového podniku, včetně tvorby SWOT analýzy, řešili jsme otázky ekologického jednání podniku, atd. zkrátka vše, co by mělo k takové správné prezentaci patřit.
Ekonomické jednání a strategii trvale udržitelného zdroje jsme probírali ve čtvrtém modulu. Řekli jsme si, co je trvale udržitelný rozvoj a jak souvisí především s cestovním ruchem. Ukázali jsme si, jak vypadá česká ekoznačka, značka produktu ekologického zemědělství, evropská ekoznačka apod. Hráli jsme pexeso, abychom si osvojili základní pojmy a značky související s ekologií, jako třeba zelený bod, ekoznačky různých států nebo třeba značka králíčka. Také jsme shlédli krátký film o třídění odpadů a sami jsme si pomocí interaktivní hry na počítači vyzkoušeli, jak umíme či neumíme správně třídit odpad.
V pátém modulu jsme se věnovali praktickým cvičením na podporu rozvoje kompetencí v cestovním ruchu a gastronomii. Opět jsme se přesunuli do školní restaurace a spolu s žáky z oboru kuchař jsme sestavili slavnostní menu a také samotnou slavnostní tabuli na určité téma.
V šestém a zároveň posledním modulu jsme se zdokonalili v umění vytváření prezentace a sebeprezentace. Vytvořili jsme powerpointovou prezentaci na libovolný zájezd či tábor a poté jsme ji sami prezentovali před zbytkem skupiny.
Všechny projektové aktivity utekly jako voda a spolu s ostatními žáky naší školy se těšíme na další zpestření výuky.
Autor: Anna Nová, 2MOC